آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با اشاره به درخواست ها برای از سرگیری آزمایش های هسته ای گفت: بیایید در آزمایش بشریت موفق شویم و آزمایش‌های هسته ای را برای همیشه ممنوع کنیم.

 آزمایش‌های هسته ای را برای همیشه ممنوع کنیم

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به مناسبت روز جهانی مبارزه با آزمایش‌های هسته‌ای گفت: در طی نزدیک به هشت دهه، بیش از ۲ هزار آزمایش هسته ای در بیش از 60 نقطه در سراسر جهان انجام شده است.

او تصریح کرد: این آزمایش‌ها میراثی از تخریب به جای گذاشت، زمین‌ها را غیرقابل سکونت و مشکلات سلامتی طولانی‌مدتی را برای مردم ایجاد کرد.

دبیرکل سازمان ملل افزود: درخواست‌های اخیر برای از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای نشان می‌دهد که درس‌های وحشتناک گذشته در حال فراموش شدن - یا نادیده گرفته شدن هستند.

گوترش اضافه کرد: در روز جهانی مبارزه با آزمایش های هسته ای، جهان باید یک صدا مخالفت خود را اعلام کند و یک بار برای همیشه به این رویه پایان دهد.

او تصریح کرد: معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای تنها ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و یک ابزار امنیتی ضروری و قابل تایید بوده اما این معاهده هنوز اجرایی نشده است.

دبیرکل سازمان ملل گفت: به نام قربانیان آزمایش‌های هسته‌ای و نسل‌های آینده، من از همه کشورهایی که تصویب این معاهده توسط آنها برای لازم‌الاجرا شدن آن لازم است، می‌خواهم که فوراً و بدون قید و شرط این کار را انجام دهند.

گوترش تاکید کرد: بیایید در آزمایش بشریت موفق شویم و آزمایش هسته ای را برای همیشه ممنوع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.